lørdag den 14. juli 2012

Hindbærsnitte i forklædning

Idag har vi haft dejligt besøg af min barndoms/skoleveninde Betina, hendes mand og søn. Og se lige den "blomst" jeg blev begavet med!!! Så fin skål - som matcher det fine fad, jeg fik af lillesøster Pia for noget tid siden :-)

Vi hyggede med byg-selv club sandwich fra grillen, og bagefter viste Vorherre sig fra sin pæne side med tørvejr og lunt vejr, så kaffen kunne indtages på terrassen. Så ligner det sommer. Ligner....
 
I formiddags havde jeg så min hindbærsnitte debut, men da jeg ikke er så vild med at rulle dej ud i en bestemt størrelse, ja så besluttede jeg mig altså for runde og hjerteformede snitter. Synes selv de blev vellykkede og smagte samtidig dejligt - og hvem kan stå for de pastelfarvede kugler på toppen?


Da vores gæster var kørt hjem, skulle Rasmus lige vise, hvor dygtig han er til at kravle i æbletræet... Han glemte tilsyneladende bare, at han ikke kunne komme ned igen :-) Moaaaaaar...
Alberte så til med fast grund under fødderne - er det kun mig, der kan spore spilopper i hendes øjne?

God weekend - det der er tilbage af den!

 

3 kommentarer:

  1. Hej Maria! Sikke nogle lækre billeder, de vidner om at i har haft en rigtig dejlig dag. De der hindbær snitter, kommer du også lige med en opskrift på dem? De ser sørme mums ud!! :-) Hav en dejlig søndag i morgen, vi håber på en smule sommer vejr, vi er jo trods alt i JULI måned.
    Kærligst fra Pia

    SvarSlet
  2. Kære Maria, jeg vil da også gerne have en opskrift på snitterne.....!

    SvarSlet
  3. Har da slet ikke fået svaret her - sorry.

    Snitterne er skam bare - som i "bare" Mette Blomsterbergs opskrift, som I får lige her http://www.dr.dk/DR1/det-soede-liv/Opskrifter/2010/uds_7/20100615141105.htm

    Rigtig god fornøjelse!

    KH. Maria

    SvarSlet